OTTAWA – CTV News تأیید کرد: مدیران ارشد و مدیریت واجد شرایط ایر کانادا جوایز ویژه COVID-19 به ارزش 10 میلیون دلار و همچنین گزینه های ویژه برای خرید سهام برای جبران کاهش حقوق اساسی در سال گذشته دریافت کردند.

در بخشنامه این شرکت آمده است: “جایزه COVID-19 Pandemic Mitigation Bonus براساس” عملکرد برجسته مدیریت در این دوره بی سابقه “اعطا شد.

در حالی که هیئت مدیره در واقع 20 میلیون دلار غرامت را تأیید کرد ، که 50 درصد از برنامه تحریک سالانه برای سال 2020 است ، نیمی از این مبلغ توزیع شد

این در شرایطی بود که دولت فدرال در حال مذاکره درباره یک بسته اصلی نجات با این شرکت هواپیمایی بود.

برنامه نقدینگی 5.9 میلیارد دلاری که در آوریل معرفی شد ، شامل 4 میلیارد دلار وام ، 500 میلیون دلار سرمایه گذاری سهام عدالت ایر کانادا و وام جداگانه 1.4 میلیارد دلاری برای تسهیل بازیابی وجوه از مشتریان است.  وی همچنین سقفی را برای جبران خسارت مدیران سالانه 100 میلیون دلار تعیین کرد.

معاون نخست وزیر و وزیر خزانه داری کریستیا فری لند در 12 آوریل ، روز اعلام قرارداد ، گفت: “این حمایت با شرایط سختی برای محافظت از مسافران کانادایی ، دلار مالیاتی کانادا و کارگران ایر کانادا همراه است.”

ایر کانادا همچنین از بودجه موجود از طریق یارانه دستمزد فوق العاده در کانادا (CEWS) ، از مارس 2020 استفاده کرده است.

“سود خالص حقوق کارمندان تحت این برنامه در سال 2020 554 میلیون دلار بود که به ایرلاین کمک کرد تا نیروی کار خود را بیش از ظرفیت فعلی حفظ کند.  در سند 2020 ، دولت کانادا از تمدید این برنامه تا ژوئن 2021 خبر داد. در این سند آمده است که Air Canada قصد دارد به مشارکت خود در برنامه CEWS ادامه دهد ، مشروط به شرایط واجد شرایط بودن.

مدیر عامل سابق Calvin Rovinescu ، که در فوریه امسال بازنشسته شد ، و سپس معاون مدیر عامل و مدیر عامل مالی مایکل روسو ، که موقعیت Rovinescu را عهده دار شد – هر دو توافق کردند که 100٪ حقوق خود را از آوریل تا ژوئن 2020 و 20٪ برای بقیه سال بدهند. .

برای اولی ، این میزان کاهش 490،000 دلار و برای دومی 245،000 دلار ضرر است.  سایر مدیران شاهد افزایش 50 درصدی حقوق در سه ماهه دوم و افزایش 20 درصدی در بقیه سال بوده اند.

در این سند آمده است که واحدهای ارزیابی سهام (SAU) بر اساس این موارد به هر مدیر عامل ارائه شده است: (i) کاهش کل حقوق و (ii) میانگین سهم 5 روزه قیمت سهام هر سهم ایر کانادا از 31 دسامبر ، 2020. (22.90 دلار).  “

“علیرغم این سال تاریخی دشوار برای امور مالی ایر کانادا ، رهبران ما ضمن حفظ احترام به مارک تجاری ما و آنچه که برای کانادایی ها و جهانگردان جهانی نشان می دهد ، به شرکت و سهامداران آن کمک کرده اند تا طوفان را تحمل کنند و تجارت را در یک وضعیت مالی سالم نگه دارند.  ما اعتقاد داریم که باید مدیران ارشد خود را حفظ و انگیزه دهیم تا در سریعترین زمان ممکن به ایر کانادا کمک کنند تا بهبود یابد و شما برخی از راه حل های جبران خسارت را برای حمایت از این اهداف مشاهده خواهید کرد. “

این بیماری همه گیر منجر به کاهش 73 درصدی سفرهای هوایی برای شرکت هواپیمایی و خسارت عملیاتی نزدیک به 3.8 میلیارد دلار شد.  به طور کلی ، این شرکت بیش از نیمی از نیروی کار خود را از ماه مارس گذشته کاهش داده است.

در بیانیه ای برای CTVNews.ca ، رئیس جز Air ایر کانادا از اتحادیه کارمندان عمومی کانادا ، وسلی لسوسکی ، گفت که “از اینکه این شرکت در حال یافتن راه هایی برای ادامه پرداخت پاداش به مدیران است ، ناامید است در حالی که خط نجات هزاران هزار نفر را قطع می کند اعضای من “دسترسی آنها به یارانه دستمزد فدرال را رد کرد.  اعضای ما خشک شدند و دولت فدرال کنار ایستاد و اجازه داد این اتفاق بیفتد.  “

جگمیت سینگ ، رهبر حزب دموکراتیک ملی گفت که این خبر “کاملاً ، صریحاً غلط” است و CEWS باید رشته هایی را بهم پیوسته باشد.

وی روز دوشنبه در مصاحبه با Power Play در کانال خبری CTV گفت: “اگر شرکتی پول عمومی را بگیرد ، مجبور است متعهد شود که هیچگونه خسارتی برای افزایش قدرت اجرایی ، هیچگونه خسارتی برای سهامداران نداشته باشد.”  “این پول باید به کارگران برود و تمام هدف ما از همه این کارها تأمین اشتغال برای کارگران بود.”

در همین حال ، رهبر محافظه کار ارین اوتول به خبرنگاران گفت که دولت برای دریافت کمک به بخش گردشگری و گردشگری که به شدت تحت تأثیر COVID-19 قرار دارد ، باید سریعتر اقدام کند و حمایت باید از خط اول مستقیماً به کارگران انجام شود.

سخنگوی فری لند در بیانیه ای به CTV News گفت که ایر کانادا در بهترین شرایط برای پاسخگویی به س questionsالات مربوط به غرامت اجرایی قبل از توافق با دولت فدرال است.