اعلان جنگ در واحد کنگره در کارناتاکا در مورد اینکه چه کسی باید در صورت به قدرت رسیدن کنگره چهارشنبه ادامه یابد ، رئیس حزب حزب DK DK Shivakumar را ناراحت کند ، در حالی که سیدارامایا مدیر کل سابق سکوت کرد.

شیواکومار گفت ، رهبر قانونگذاری حزب (سیدارامایا) با صدور بیانیه های WFP مقابله خواهد کرد ، و با ابراز نارضایتی از تضاد مداوم دستورات گگ توسط قانونگذاران حزب.

وی پس از بازگشت از دهلی ، جایی که با رهول گاندی ملاقات کرد ، به خبرنگاران گفت و در مورد تحولات سیاسی در کارناتاکا به او گفت ، اگر او (سیدارامایا) عمل نکند ، پس فرماندهی عالی حزب دخالت خواهد کرد.

دپارتمان BJP کارناتاکا در یک سری توییت ها کنگره را کاوش کرد و گفت رهبران آن برای موقعیت CM در حال جنگ هستند.  حزب حاکم از سیدارامایا عکس گرفت و تعجب کرد که آیا در کنگره درگیری وجود دارد (همانطور که وی ادعا می کند) ، پس چرا شیواکومار با گاندی در دهلی ملاقات کرد و چرا خود سیدارامایا به دنبال ملاقات با گاندی است.

پس از نامزد شدن MLAs BZ Zamer Ahmad Ahmad و Raghavendra Hitnal به عنوان سی دی کنگره در مراکز رای دهی 2023 برای سیدارامایا کاندیدا شدند ، همکاران آنها Akhanda Sreenivasa Murthy و S Ramappa نیز برای یک دوره دیگر از رئیس وزیر سابق حمایت کردند.  روز چهارشنبه ، مورتی پیش بینی کرد که تنها در صورت شرکت در کنگره های بعدی به رهبری سیدارامایا ، کنگره 120-150 کرسی در مجمع 224 عضوی کارناتاکا بدست خواهد آورد.

شیواکومار ، MPA Pulakeshinagar گفت ، باید به عنوان رئیس KPCC ادامه یابد و نباید سریع تبدیل به SM شود ، زیرا وی سابقه فعالیت سیاسی طولانی دارد.  وی گفت ، بنابراین فرماندهی عالی حزب باید سیدارامایا را به عنوان نامزد حزب برای CM اعلام کند.

شیواکومار به ضربه مورتی پاسخ داد و گفت که او برای تبدیل شدن به SM عجله ای ندارد و تنها هدف او اکنون شکست BJP و ایجاد رژیم در کنگره بود.  برادر کوچکتر وی و نماینده مجلس دی.ک. سورش گفت او موضوع بی انضباطی را در بخش ایالتی حزب در گردهمایی حزب مطرح خواهد کرد.

سورش گفت ، رهبران اصلی کنگره اظهارنظرهای عمومی در مورد مسئله SM نمی کنند و در عوض به نظم حزب احترام می گذارند.  وی که از احزاب دیگر می آیند مخالف نظم و انضباط حزب هستند ، افزود: فرماندهی عالی کنگره با کسانی که سردرگمی ایجاد می کنند برخورد خواهد کرد.  سورش نماینده روستای بنگالورو در لوک سبها است.

کنگره ، که BJP را در نظرسنجی های سال 2018 ردیابی کرد ، هیچ حزبی با اکثریت باقی نماند ، به پیروزی در انتخابات بعدی خوشبین بود زیرا BJP حاکم به دلیل حملات مداوم رهبران خود ، در حالت دفاع قرار گرفت.

کنگره سال گذشته شیواکومار 59 ساله را به عنوان رئیس حزب ایالت انتخاب کرد و سابقه وی در پیروزی در نبردهای سخت در این نظرسنجی را تشخیص داد.  هشت بار MLA برای نتیجه دادن به وظایف محوله شناخته شده است.  به عنوان مثال ، در نظرسنجی های لوک سبها در سال 2019 ، برادرش DK Suresh به عنوان تنها برنده کنگره ظاهر شد.

از یک جامعه قدرتمند Vokaliga همراه با قدرت عضلانی مالی ، جاه طلبی شیواکومار برای تبدیل شدن به وزیر ارشد پوشیده نیست.  وی برای تحکیم موقعیت خود به عنوان رهبر پان کارناتاکا ، از زمان آغاز به کار خود در این کشور گشت و گذار کرده و اعتراضاتی علیه BJP ترتیب داده است.  وی همچنین در صورت تأمین اکثریت کنگره ، در حال هموار سازی مسیر انتقال آرام رئیس رئیس کمیته کنگره کارناتاکا پرادش به وزارت اصلی است.

اما سیدارامایا 72 ساله که پس از از دست دادن شعبه اخذ رای گیری در میسوری 2018 از سیاست خسته به نظر می رسید ، عقب پرید و اظهارات تندی علیه رژیم BJP ارائه داد.  به گفته افراد کنگره ، وی به دنبال اصطلاح دیگری است که توسط پیروان سرسخت خود ابداع شده است.  او در نظرسنجی های بعدی 74 ساله خواهد بود ، خیلی پیر نیست که ضربه دیگری به قدرت وارد کند.

درست زمانی که جناح ها در BJP ظهور کردند ، کنگره به گروه های وفادار به سیدارامایا و شیواکومار تقسیم شد.  پس از آن البته رهبران بی طرفی وجود دارند که فقط به فرماندهی عالی حزب وفادارند.

سیدارامایا از نظر تولد کوروبا است ، اما او همیشه خود را به عنوان نماینده منافع آهیندا (مخفف Kannada برای اقلیت ها ، طبقات عقب مانده و دالیت ها) طراحی کرده است.

SM سابق از اواسط دهه 1990 از JD (S) وارد کنگره شد و بعداً افراد دیگر به کنگره مهاجرت کردند.  وفاداری بخش های MLA در کنگره و همچنین BJP به سیدارامایا وعده داده شده است.  در حالی که MLA ها در کنگره ، مانند ضمیر احمد خان و دیگران ، در مورد این موضوع علنا ​​صحبت می کنند ، برخی از BJP ها نیز رابطه خود را با سیدارامایا گرم نگه می دارند و می توانند قبل از نظرسنجی به کنگره بروند.