به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری، حمید ملانوری صبح امروز در حاشیه بازدید از دو واحد فرآوری مواد معدنی در شهرستان نهبندان اظهار داشت: از دغدغه‌های بسیار مهم ما، تقویت و همراهی بخش خصوصی برای بهره‌برداری هرچه بیشتر از ظرفیت‌های استان است.

 

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی به جهت تعدد و تنوع ذخایر معدنی به بهشت معادن معروف است تصریح کرد: نهبندان در بین شهرستان‌های استان از نظر ذخایر معدنی ویژگی‌های خاص و ممتازی دارد.

 

وی با تأکید بر اینکه بر روی معادن استان تعصب داریم گفت: برای استفاده هر چه بهتر از این ظرفیت، به دنبال سرمایه گذاران دارای اهلیت و صلاحیت هستیم.

 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: آنچه مدنظر است بهره‌برداری از معادن باید به گونه‌ایباشد که با ایجاد واحدهای وابسته و پایین دستی نهایت ارزش افزوده ایجاد شود.

 

ملانوری تأکید کرد: برای تحقق این موضوع، تمام توان خود را می‌گذاریم و از سرمایه گذاران حمایت جدی می‌کنیم.

 

وی به وضعیت واحدهایی بازدید اشاره کرد و گفت: این واحدها در راستای بهره‌برداری از معادن شهرستان ایجاد می‌شوند بنابراین به جهت اهمیت موضوع، برای راه‌اندازی هر چه سریع‌تر آنها همراهی می‌کنیم.

 

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: اولویت ما این است که این دید را در مردم منطقه تقویت کنیم تا سرمایه‌های اندک خود را در راستای توسعه شهرستان به کار گیرند.

 

 استاندار خراسان جنوبی گفت: شرایط نهبندان، مزیت بزرگی برای سرمایه گذاری در حوزه معادن و صنایع وابسته به آن است. 

 

ملانوری تأکید کرد: بر آن هستیم تا به جهت بهره‌برداری از این مزیت‌ها و البته تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان و مردم محور را ترویج کنیم و توسعه دهیم.