هند برای اولین بار در یک روز بیش از 4000 مورد مرگ COVID-19 را ثبت کرد و در 7 ماه مه 4197 نفر کشته شد.

حدود 24.59 لاک دوز روزانه واکسن به مدت 24 ساعت در کشور تجویز شد که در 7 صبح در 7 مه پایان می یابد ، در حالی که در حدود 4.4 دوز لاک بیشتر از آن است که در 24 ساعت قبلی ثبت شده است.  با این حال ، از اواسط آوریل تعداد دوزهای روزانه در حال کاهش است.  دوزهای روزانه مصرفی تا 6 مه 18.18 لاک است که به طور قابل توجهی کمتر از 31.31 لاکی است که یک ماه پیش ثبت شده است.

در اینجا می توانید موارد ویروس کرونا ، مرگ و میرها و آزمایشات را در سطح ملی و ایالتی ردیابی کنید.  لیستی از شماره های خط تلفن ایالتی نیز موجود است.

در اینجا آخرین به روز رسانی ها:

تامیل نادو

قفل دو هفته ای از 10 مه در تامیل نادو

تامیل نادو از 10 مه تا 4 صبح تا 4 صبح 24 مه انسداد کامل را اعلام کرد.

ممنوعیت پروازهای مسافری بین المللی ادامه خواهد داشت.

افرادی که از سایر کشورها و کشورها می آیند نیاز به ثبت نام الکترونیکی در https://eregister.tnega.org دارند.

فروشگاه ها و مراکز خرید با فرم بزرگ نمی توانند در این مدت فعالیت کنند.  فروشگاه های مواد غذایی مستقل ، سبزیجات و فروشگاه های گوشت می توانند بدون جریان متناوب تا 12 ظهر با 50 درصد اشغال کار کنند.

شرکت هایی مانند دونزو حق دارند کالاهای اساسی مانند سبزیجات و گوشت را تا ساعت 12 ظهر تحویل دهند.

TASMAC بسته خواهد ماند.

دهلی نو

مشاور ارشد علمی می گوید: موج دوم در حال کاهش است ، می توان از موج سوم جلوگیری کرد

K. Vijay Raghavan ، مشاور ارشد علمی دولت هند ، گفت که هند می تواند از موج سوم COVID جلوگیری کند و تأکید کرد: “اگر ما اقدام قاطعی انجام دهیم ، موج سوم COVID ممکن است در هر کجا یا در هر کجا اتفاق نیفتد.”

اظهارات دکتر ویجی راگوان تنها دو روز پس از وی اظهار داشت: “موج سوم COVID با توجه به مقادیر بالای ویروس در گردش خون در هند اجتناب ناپذیر است.  اما مشخص نیست که این مرحله 3 در چه مقیاس زمانی انجام می شود. “

در طی یک کنفرانس مطبوعاتی در وزارت بهداشت ، دکتر ویجای راگاوان گفت که جلوگیری از موج سوم به میزان کارآیی پیاده سازی و اجرای دستورالعمل ها بستگی دارد.  وی افزود: “عفونت ها زمانی افزایش می یابند که ویروس توانایی آلودگی به انسان را داشته باشد.”

دهلی نو

واکسنهای خریداری شده ابتدا با کمک وجوه PM CARES هزینه بیشتری برای مرکز دارند

اولین گروه واکسن ها با کمک صندوق PM CARES با درصد بیشتری از دوره های بعدی پرداخت شده با بودجه بودجه توسط مرکز تحویل داده شدند ، هندو از پاسخ به درخواست حق کسب اطلاعات از یک فعال شفاف سازی آموخته است.

در پاسخ وزارت بهداشت آمده است که دوزهای اولیه Covishield 5.6 کرون با قیمت قبل از مالیات 200 ین و یک کرور دوز Covaxin با قیمت 295 ین خریداری شده است ، اما تلویزیون Somanatan وزیر دارایی گفت که هر دو واکسن فقط 200 ₹ خریداری شده اند.

این بالاتر از نرخ فعلی 150 است که در آن هر دو واکسن قبلاً در مرکز فروخته شده اند.  دکتر سوماناتان گفت هندو سفارشات گروهی ، پیش پرداخت ها و وضعیت تقاضای کمتری در مذاکرات برای نرخ پایین تر “که ممکن است تکرار نشود” برای سفارشات بعدی از کشورها یا دیگران کمک کرده است.

دهلی نو

سر پرداخت پول نقد برای حساب های COVID بیش از 2 پوند

دولت تغییراتی را در قانون مالیات بر درآمد اعلام کرده است که پرداخت نقدی بیش از 2 پوند برای درمان بیماران مبتلا به COVID-19 در بیمارستان ها ، درمانگاه ها ، خانه های سالمندان ، مراکز مراقبت COVID یا سایر مراکز درمانی مشابه را مجاز می داند.

در صورت پرداخت نقدی که از اول آوریل تا 31 مه به صورت نقدی دریافت می شود ، آرامش ارائه می شود ، مشروط بر اینکه اینگونه ارائه دهندگان خدمات بهداشتی PAN یا Aadhaar را از بیمار و گیرنده دریافت کنند.  بیمارستان ها یا خانه های سالمندان نیز ملزم به برقراری ارتباط بین بیمار و گیرنده برای اجازه چنین پرداخت هایی هستند.

این قانون ممنوعیت پرداخت نقدی بیش از 2 پوند در سال 2017 به عنوان تلاشی برای مهار جریانات نقدی سیاه و سفید ، پس از تمرین خالص سازی که در نوامبر 2016 آغاز شد ، معرفی شد. هرکسی که چنین مبلغ نقدی دریافت کند ، باید 100٪ مجازات داشته باشد.  چندین خانواده تحت تأثیر COVID-19 ، که به تسهیلات بانکداری دیجیتال دسترسی نداشتند ، به دلیل این قانون برای پرداخت قبض بیمارستان خود تلاش کردند.

تلانگانا

صورتحساب های بزرگ بیمارستان به سرعت به لانه های ربوی در تلانگانا می رسند

برای خانواده های مستاصل که منبع دیگری ندارند ، طلا افسانه ای شده است سنجیوانی (پاناسه) برای جمع آوری بودجه مورد نیاز برای درمان پزشکی.

“بله ، در ماه گذشته تعداد افرادی که برای معالجه خود روی جواهرات طلا شرط می گذارند به طور مداوم افزایش یافته است.  وقتی آنها می گویند برای درمان پول می خواهند ، من با نرخ بهره بسیار کمی پول می دهم “، یک جواهرفروش از Secunderabad گفت.

“فروش زمین یک روند طولانی است که ممکن است ماهها یا حداقل هفته ها به طول انجامد و طلا به کمک خانواده من آمده است.  ما برای درمان سه نفر بیش از 10 لاری پرداخت کردیم. ” تولا (یکی تولا معادل 10 گرم) جواهرات خانوادگی برای درمان مادر ، دختر و خودش است که در بیمارستان شرکتی در Secunderabad بستری شده اند.

گزارش کامل را اینجا بخوانید.

دهلی نو

بستر CoWIN برای وارد کردن کد امنیتی چهار رقمی برای به حداقل رساندن خطاها

وزارت بهداشت اعلام کرد برای به حداقل رساندن اشتباهات و ناراحتی هایی که برای شهروندانی که برای واکسیناسیون علیه COVID ثبت نام می کنند ، سیستم CoWIN ویژگی جدیدی – یک کد امنیتی چهار رقمی – را در سیستم عامل خود معرفی می کند.

“در برخی موارد ، مشاهده شده است که شهروندانی که از طریق پورتال CoWIN برای واکسیناسیون COVID قرار ملاقات گذاشته اند ، در تاریخ مشخص شده برای واکسیناسیون مراجعه نکرده اند ، اما از طریق پیام کوتاه اعلان دریافت کرده اند که دوز واکسن به آنها داده شده است. .  یک مطالعه نشان داد که این عمدتا به این دلیل است که واکسیناسیون به اشتباه شهروند را به عنوان واکسینه شده علامت گذاری کرده است ، این یک مورد خطا در وارد کردن اطلاعات از واکسیناتور است. “

ویژگی اضافه شده اکنون به حداقل رساندن این خطاها است.  وزارت اظهار داشت که پس از تأیید صحیح بودن ذینفع بودن ، قبل از تجویز دوز واکسن ، آزمایش کننده / واکسن آن را با کد چهار رقمی درخواست می کند و سپس آن را در سیستم CoWIN وارد می کند تا وضعیت واکسیناسیون به درستی ثبت شود. .