DOVER ، DEL  – یک قاضی دلاور روز دوشنبه به وکلایی که نمایندگان مدیران تسلا هستند ، دستور داد پیام های خاصی را که مدیر عامل شرکت الون ماسک با بهترین وکلای داخلی این شرکت به اشتراک گذاشته است ، قبل از تصویب هیئت مدیره برای طرح خسارت برای سال 2018 ، تحویل دهند. ماسک با بیش از 50 میلیارد دلار از ایالات متحده.

تصمیم معاون وزیر جوزف اسلیس جونیور در پاسخ به درخواست تشکیل پرونده اجباری از طرف سهامداران که هیئت مدیره ماسک و تسلا را متهم کردند که با غنی سازی غیرقانونی ماسک و از دست دادن دارایی های شرکت ، به نقض تعهدات محرمانه خود در قبال شرکت و سهامدارانش متهم شده است ، پرداخت. .

اسلایت در حالی که به شاکیان اجازه دسترسی به اسناد خاصی را می داد که ماسک یا آنها را ارسال یا دریافت کرده بود ، دسترسی به طیف وسیعی از سایر اسناد را که وکیل مدعی بود از امتیاز وکیل موکل به طور مشابه محافظت می کرد ، منکر کرد.

اسلایت گفت: اسنادی که ماسک قبل از امضای طرح هیئت مدیره جبران خسارت با مشاور عمومی تسلا ، تاد مارون یا معاون مشاور عمومی جاناتان چانگ ، در اختیار سهامداران شاکی قرار گرفت.

شاکیان ادعا می کنند که چانگ و مارون ، وکیل سابق طلاق ماسک ، برای ارتقا interests منافع ماسک کار کرده و از طرف وی علیه کمیته جبران خسارت در هیئت مدیره مذاکره کردند.

وکلای شاکی نوشتند: “ماسک با استفاده از کنترل خود ، روابط نزدیک شخصی و شهرت قصاص ، مارون و چانگ را برای کمک به او در ساختن طرح بدون دخالت کمیسیون انتخاب کرد” ، وکلای شاکی از Sights خواستند تا شرکت را مجبور به تحویل اسناد کند.

آنها افزودند: “ماسک و عواملش طرح کاملاً پخته شده را به کمیته تحویل دادند.”

در حالی که اسلایتس موافقت کرد که پیام های مستقیماً مربوط به ماسک باید فاش شود ، وی از دستور دادن به مدافعان برای ارسال پیام های دیگر بین اعضای هیئت مدیره ، چانگ و مارون و یک شرکت حقوقی خارج از این کار خودداری کرد.

قاضی گفت که او هیچ دلیلی برای سفارش تولید اسنادی ندارد که با دسترسی وکیل مشتری در صورت دسترسی به اطلاعات از منابع دیگر ، بتواند از آنها محافظت کند.  وی خاطرنشان کرد که ماسک ، مارون ، چانگ و رئیس کمیته جبران خسارت ایرا ارنپریس هنوز از پرونده خارج نشده اند.

شاکیان در درخواست خود مبنی بر وادار کردن تسلا به دفاع غیرقانونی از صدها سندی که مارون یا چانگ با کمیسیون جبران خسارت و مشاوران آن در میان گذاشتند ، استدلال کردند.

وکیل گرگوری وارالو روز دوشنبه به اسلایز گفت که شاکیان در دادخواست 2018 هنوز پاسخی برای یک س simpleال ساده ندارند: “بزرگترین طرح جبران خسارت تاکنون ایجاد شده از کیست؟”

وارالو گفت: “اگر تاکنون ضبط صدا را خوانده اید ، به نظر نمی رسد کسی از آن اطلاع داشته باشد.”

وی افزود: “قبل از اینکه سوسیس و کالباس حتی در چشم کمیته غرامت جرقه بزند ، مقدار زیادی تولید داشت.”

ونسا لاولی ، وکیل نمایندگی مدیران تسلا ، به اسلایت گفت که هیئت مدیره “روند محکمی” را برای تدوین و تصویب طرح غرامت دنبال کرده است.

وی گفت: “در اینجا هیچ مهر و مومی وجود ندارد و متهمان از فرصت ارائه این پروتکل به دادگاه برخوردار می شوند.”

در سال 2019 ، اسلایتز از رد ادعاهای نقض تعهدات علیه مدیران ماسک و تسلا و درخواست غنی سازی ناعادلانه علیه ماسک خودداری کرد.

طبق قانون “قضاوت تجاری” دلاور ، دادگاه ها معمولاً احترام زیادی به تصمیمات هیئت مدیره شرکت می گذارند ، مگر اینکه شواهدی وجود داشته باشد که مدیران درگیری داشته اند یا سو bad رفتار داشته اند.  اگر شاکی بتواند بر فرض قاعده قضاوت تجاری غلبه کند ، عملکرد هیئت مدیره تحت تحلیل “انصاف” قرار می گیرد ، که بار شرکت را متحمل می شود تا نشان دهد معامله شامل یک معامله عادلانه و قیمت منصفانه است.

اسلایتس گفت که چون شاکیان به اندازه کافی استدلال کرده اند که ماسک یک سهامدار کنترل کننده است و دارای تعارض منافع است ، پرونده در معرض “تشدید ظن قضایی” قرار گرفت.

طبق این برنامه ، اگر تولیدکننده اتومبیل های الکتریکی و صفحات خورشیدی به یک سرمایه تجاری بلند پروازانه و مراحل عملیاتی دست یابد ، ماسک میلیاردها سود خواهد برد.  برای هر یک از 12 نقطه عطف مهم این شرکت ، ماسک که در زمان تصویب طرح بیش از 20 درصد از تسلا را در اختیار داشت ، سهام معادل 1 درصد از سهام مانده در زمان انتشار را دریافت می کند.

هر مرحله شامل افزایش سرمایه بازار تسلا به میزان 50 میلیارد دلار و دستیابی به اهداف تهاجمی درآمد و رشد قبل از مالیات است. ماسک مزایای کامل برنامه پرداخت 55.8 میلیارد دلاری را فقط در صورت دریافت تسلا به سرمایه گذاری در بازار 650 میلیارد دلار و بی سابقه دریافت خواهد کرد. درآمد و سود بیش از یک دهه