هنگامی که یک دهه قبل بخش نفت آلبرتا در حال رونق بود ، هزاران کارگر راهی فورت مک مورای ، آلتا شدند ، در حالی که شرکت ها پول خود را برای برنامه های بلند پروازانه سرمایه گذاری کردند.

ما می دانیم که چگونه پایان یافت – با یک کاهش شش ساله دردناک که در یک برهه شاهد قیمت منفی قیمت نفت بود.

اما با افزایش قیمت نفت خام آمریکای شمالی و از سرگیری گفتگوها “رونق“در افق ، ساکنان شمال شرقی آلبرتا خود را برای همان موج آماده نمی کنند. با این حال ، آنها منتظر روزهای بهتر برای جامعه خود هستند.

کوین ویدلیچ ، مدیر اجرایی توسعه اقتصادی و گردشگری فورت مک موری گفت: “ما هجوم ورود افراد جدید به منطقه را پیدا نمی کنیم.”

“کسانی که اینجا هستند هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارند.”

پس از یک سری سالهای دشوار ، افزایش قیمت کالاها ، افزایش واکسن ها و ساخت و سازهای مداوم خطوط لوله امیدها را برای رشد چشمگیر نفت کانادا تقویت می کند.  در ماه مارس ، تولید روغن آلبرتا به اوج خود رسید.

علاوه بر این ، طبق گفته برخی از بزرگترین شرکتهای نفتی کشور چرخش بزرگ در درآمد در سه ماهه اول سال ، از جمله انرژی سانکور و منابع طبیعی کانادا.

بالاتر از قیمت بشکه نفت – بیش از 60 دلار در هر بشکه – خبر خوبی برای شرکت های نفتی است که پس از وام های کل بخش برای زنده ماندن از یک رکود طولانی مدت ، می توانند ترازنامه خود را بازیابند.  آنها همچنین می توانند با افزایش دستمزد نفت به افزایش کتابهای دولت استانی کمک کنند.

نسخه هایی از این برچسب های سپر ، که برای یک رونق دیگر نفت دعا می کنند ، برای دهه ها در اتومبیل های آلبرتا مشاهده شده است.   (مایک موریسون / توییتر)

مایک هولدن ، اقتصاددان ارشد شورای تجارت آلبرتا گفت که اگر متوسط ​​قیمت نفت مرجع آمریکای شمالی بیش از 60 دلار در هر سال باشد ، می تواند تقریباً 3 میلیارد دلار بیشتر از آنچه پیش بینی دولت در ماه فوریه به پایین آلبرتا اضافه شده است. وقتی بودجه نفت 46 دلار در هر بشکه است.

اما حتی با بهبود پیش بینی ها ، ناظران انتظار بازگشت نفت به نوع هزینه های سرمایه ای و رسوایی های اجاره ای را که قبل از شروع کاهش طولانی و مجازات کالاها در سال 2014 مشاهده شده بود ، ندارند.

به نظر می رسد برخی از شرکت ها پس از تحمل یک دوره خاص موذیانه ، آن را ایمن بازی می کنند.  و هنوز نظرات زیادی در مورد چگونگی افزایش قیمتهای بالای نفت و مدت زمان باقی ماندن آنها وجود دارد.

هولدن گفت: “قیمت های بالا برای نفت مناسب است.”  “این واقعاً یک سوال است که این مسئله چه مدت طول می کشد ، آیا دستیابی به موفقیت کوتاه مدت است یا اینکه تا سال 2022 ادامه خواهد داشت.”

اما شرکت ها همچنین در حال انتقال به منظره ای هستند که طی یک دهه بسیار تغییر کرده است ، از انتظار سهامداران گرفته تا سیاست های کربن و چشم انداز تقاضای سوخت فسیلی.  سرعت انتقال انرژی پیش آمده بیشتر بحث.

تماشا کنید |  آیا جذب کربن راهی برای صنعت نفت و تغییرات آب و هوایی است؟

نظرات مختلفی در مورد تکنیک جذب انتشار کربن و استفاده از CO2 برای تولید روغن بیشتر از مخازن پیری وجود دارد. 2:50

چندی پیش از شرکتهای نفتی انتظار می رفت که بسیاری از پول نقد خود را به رشد آینده و پروژه های جدید سرمایه ای بازگردانند.  این انتظار سهامداران نیز هست.

سهامداران اکنون تأکید بیشتری بر سودآوری بر رشد دارند ، بنابراین اطمینان حاصل می کنند که بازده سرمایه گذاری خود را در یک شرکت نفت و گاز دریافت می کنند ، به عنوان مثال به عنوان سود سهام.

جکی فارست ، مدیر اجرایی موسسه تحقیقات انرژی ARC ، یک انرژی گفت: “حتی در قیمت های بالای نفت ، ما در پروژه های سرمایه گذاری جدید شاهد همان سطح سرمایه گذاری مجدد نیستیم ، زیرا تمام تفکرات در مورد ارائه بازده واقعی تغییر کرده است.” شرکت تحقیقاتی مستقر در کلگری.

“بنابراین ، همه این پول ها مانند گذشته به رشد نمی روند.”

مدیر عامل موسسه تحقیقات انرژی ARC ، جکی فارست ، که در سال 2019 در اینجا دیده می شود ، می گوید اگرچه صنعت نفت وضعیت خوبی دارد ، اما نسبت به پول خود احتیاط می کند.  (کالین آندروود / CBC)

پیش بینی اخیر ARC پیش بینی می کند که کل درآمد صنعت کانادا می تواند در سال 2021 به 137 میلیارد دلار برسد که بالاترین میزان از سال 2014 است. جریان نقدی پس از مالیات می تواند به 70 میلیارد دلار برسد.

از این 70 میلیارد دلار ، ARC انتظار دارد که فقط “بخش کوچکی” برای پروژه های جدید سرمایه ای اختصاص یابد.  پیش بینی می شود حدود 7 میلیارد دلار در ماسه های نفت و نزدیک به 17 میلیارد دلار در نفت و گاز معمولی سرمایه گذاری شود.

“علی رغم این واقعیت که صنعت واقعاً خوب عمل می کند ، آنها بسیار مراقب پول خود هستند و آنها را به پروژه های جدید هدایت نمی کنند [capital expenditure] فارست گفت: “و مواردی که باعث ایجاد مشاغلی در روستاها می شود.”

با این حال ، او گفت نفت هزینه زیادی صرف می کند – حدود 40 میلیارد دلار در سال – برای هزینه های عملیاتی و نگهداری ، “و این واقعاً قابل توجه است.”

رویکرد عمل گرایانه به افزایش قیمت نفت چیزی است که مدیرعامل Suncor مارک لیتل هفته گذشته در مصاحبه با CBC News گفت ، حتی در حالی که این شرکت با اعلام سود خالص 821 میلیون دلار در سه ماهه اول سال 2021 انتظار تحلیلگران را شکست. برای مدت مشابه 3.5 درصد ضرر خالص 3.5 میلیارد دلاری داشته است.

وی گفت: “قیمت مواد اولیه در یک روز معین هنوز هم می تواند پنج درصد تغییر کند ، بنابراین ما باید در اینجا مراقب باشیم تا از این امر جلو نرویم.”

سونکور همچنین گفت که این برنامه را با برنامه هایی برای کاهش نیروی کار خود ادامه خواهد داد.  در ماه اکتبر ، وی گفت که در 18 ماه 10 تا 15 درصد یا 1930 شغل کل کارکنان را کاهش می دهد.

Cenovus Energy ، که اخیراً با شرکت Husky Energy ادغام شده است ، روز جمعه در یک کنفرانس با تحلیلگران گفت که بیشتر سودها در ترازنامه آن اعمال می شود زیرا هدف آن کاهش بدهی خالص است.

کمپانی نفتی Cdn با شروع سه ماهه سود سه ماهه خود ، احساس “معکوس” می کند.

  WTI @ 66 دلار – WCS @ 53 دلار

  در اینجا مدیر عامل شرکت Suncor مارک لیتل است: pic.twitter.com/bpXwywjI4g

& mdash؛KyleBakx

مورگان کوآن ، معاون ارشد استراتژی و تجزیه و تحلیل در Enverus ، یک شرکت تجزیه و تحلیل داده های انرژی ، گفت: “همه چیز در بخش نفت و گاز کانادا در حال جستجو است.”

وی معتقد است که این امر منجر به “افزایش” هزینه های سرمایه ای خواهد شد ، اما مانند آنچه در چند سال پیش مشاهده شده است ، نیست.

کوآن گفت: “نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که صنعت در کارهایی که انجام داده ایم بسیار کارآمدتر شده است – بنابراین برای تولید بشکه معادل آن به تعداد کارگر یا همان میزان فعالیت نیاز نداریم.”

پیش بینی اخیر بازار کار پیش بینی می کند که نیروی کار نفت و گاز در سال جاری ، علی رغم افزایش اندک هزینه های سرمایه ای ، و به دنبال آن رشد “متوسط” در سال های 2022 و 2023 ، کاهش یابد.

جرمی مک کری ، تحلیلگر ریموند جیمز انتظار دارد که در صورت باقی ماندن قیمت کالاها در این سطح ، در هزینه های سرمایه ای افزایش یابد.  افزایش فعالیت میادین نفتی به شرکتهای خدماتی و شرکتهای حفاری کمک می کند که هنوز احساس می کنند ضربه اقتصادی همه گیری.

اما مک کریا انتظار تکرار رونق قبل از سال 2014 را ندارد ، زیرا شرکت های نفتی نیز اقدامات جهانی را برای افزایش انرژی های تجدیدپذیر و کاهش انتشار کربن ارزیابی می کنند.

“می بینید ، بسیاری از این شرکت های بزرگ و کوچک در واقع شروع به این روش می کنند و می گویند ،” می دانید ، شاید نیازی به کار برای داشتن 20 سال موجودی نداشته باشیم.  بیایید به چیزهایی که اکنون داریم نگاه کنیم و سعی کنیم با این کار فوق العاده کارآمد و سودآور باشیم. “بنابراین شما دیگر هیچ اقدام بزرگی برای رشد انجام نمی دهید.”

این فایل عکس در حال کار بر روی پروژه ای در جنوب فورت مک موری است.  پیش بینی بازار کار اخیر پیش بینی کرده است که نیروی کار نفت و گاز در سال جاری با وجود افزایش اندک هزینه های سرمایه ای و به دنبال آن رشد “متوسط” در سال های 2022 و 2023 ، کاهش می یابد.  (رویترز)

در حقیقت ، شرکت های نفت و گاز در هر جایی که تلاش می کنند بهترین راه را برای پیشرفت پیدا کنند ، به آینده نگاه می کنند ، زیرا دولت ها تلاش خود را برای مبارزه با تغییرات آب و هوا افزایش می دهند.  حتی فوق العاده های بزرگ نفت در مورد انتقال انرژی صحبت می کنند.

این یک تغییر بزرگ نسبت به رونق دهه 2000 است ، زمانی که توسعه ماسه های نفتی بر ساخت مگا پروژه های جدید متمرکز بود.  برای بسیاری از آلبرت ها ، این روزها حتی با افزایش قیمت نفت ممکن است بخشی از یک دوره گذشته به نظر برسد.

هولدن از شورای تجارت آلبرتا گفت: “این برای بازگرداندن وضعیتی که در آن قرار داریم خوش آمدید ، و آلبرتا به شدت به اخبار خوب احتیاج دارد.”

اما تکرار اوج شکوفایی آخرین نفت و این سرمایه های عظیم؟

هولدن گفت: “من فکر نمی کنم این در کارت باشد.”