همدان، محمدعلی محمدی در سومین روز از ایام الله دهه فجر  11 طرح عمرانی، کشاورزی و خدماتی در شهرستان را با اعتباری بیش از  10 میلیارد و 145 میلیون تومان افتتاح کرد.

 

وی در حاشیه این مراسم در جمع اصحاب رسانه  اظهار داشت: امروز طرح ایستگاه پمپاژ و خط آبرسانی روستای چشین به طول 4200 متر، ترمیم حوضچه‌ و تکمیل ابنیه تصفیه خانه آب سد اکباتان ، پایگاه سلامت امام صادق (ع) کوی رضوان با زیربنای 250 متر مربع در دو طبقه،  پرورش گوسفند داشتی  با ظرفیت 159 رأس  در روستای آبشینه، نخستین واحد بسته بندی تخم مرغ استان با ظرفیت سالانه 1500 تن در شهرک صنعتی گنبد به همراه 6 طرح مشابه دیگر به بهره برداری رسید.

 

سرپرست فرمانداری همدان  با بیان اینکه در راستای رونق تولید و اشتغال استان باید برندها و محصولات بومی معرفی و اطلاع رسانی شود، گفت: در دهه فجر امسال 11 طرح کشاورزی با 152 میلیارد تومان سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای 214 نفر در شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی با اعلام اینکه  13 واحد میش داشتی در سطح شهرستان فعال است عنوان کرد:  همدان با 17.5 درصد از تولیدات در این بخش جایگاه اول را در استان دارد.

 

محمدی همچنین در آیین افتتاح پایگاه سلامت امام صادق (ع) کوی رضوان  نیز با بیان اینکه در کنار مدافعان سلامت فعال در مراکز درمانی؛ کارکنان مراکز بهداشتی با اجرای طرح غربالگری و سایر اقدامات تخصصی نقش بسیار مؤثری در سلامت جامعه دارند از زحمات کادر درمان قدردانی کرد.

 

سرپرست فرمانداری همدان همزمان با افتتاح طرح تکمیل تصفیه خانه آب سد اکباتان نیز گفت: با عنایت به محدودیت منابع آبی همواره به بخش تأمین آب توجه کردیم که لازم است به بخش مصرف هم بیشتر ورود کنیم.

 

وی با تأکید براینکه فرهنگ سازی در مصرف آب ضروری است تصریح کرد:  با وجود اجرای طرح افزایش ارتفاع سد اکباتان، مدیریت بهره‌برداری آب  چاه‌ها و طرح‌های در دست اجرای انتقال آب همچنان مشکل آب داریم.