دهه مبارک فجر آغاز شده و بازار نشست‌های خبری داغ است؛ جلساتی که امسال متفاوت با همیشه و در حساسیت‌های ویژه روزهای کرونایی برگزار می‌شود.

 

اصحاب رسانه در نخستین روز از دهه فجر، میهمان مسئول ارشد استان بوده و در سالن اجتماعات مجموعه شهدای استانداری همدان گردهم آمدند. جلسه با رعایت فاصله اجتماعی برگزار شد؛ همگی ماسک داشتند و بساط تب‌سنجی هم برپا بود.

 

نشست خبری استاندار همدان مثل همیشه در فضایی دوستانه با اصحاب رسانه برگزار شد و پس از بیان گزارش یک ساعته استاندار از کارهای انجام شده برای پیشرفت استان، نوبت به پرسش‌های خبرنگاران رسید.

 

پرسش‌هایی که با گلایه‌هایی همراه بود؛ از ضعف اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی در مورد خدمات نظام به مردم گرفته تا برخورد نامناسب حراست استانداری با خبرنگاران و مشکلات صنعت گردشگری همدان.

 

کم‌توجهی مدیران دستگاه‌های اجرایی به حمایت از رسانه‌ها و تأخیر در پرداخت هزینه اشتراک‌ها و آگهی‌ها هم از دیگر مشکلاتی بود که از طرف خبرنگاران مطرح شد.

موضوعی که سبب شد استاندار از مدیران دستگاه‌ها بخواهد به آن رسیدگی کرده و دستور داد که از استانداری شروع کنند

 

یکی از خبرنگاران هم با اشاره به گزارش مطرح شده از طرف استاندار گفت: «کارهای خوبی در دست انجام دارید، اما عمر دولت تدبیر و امید کوتاه است»؛ موضوعی که سید سعید شاهرخی در واکنش به آن گفت: «دولت بعد هم با هم هستیم؛ نگران نباشید».

 

خبرنگار دیگری هم در مورد استفاده از نیروهای غیربومی در  مجموعه‌های بزرگ اقتصادی پرسید که استاندار در پاسخش گفت: «افرادی که این شایعات را مطرح می‌کنند تا پیش از این مدعی بودند که ما در اشتغال‌زایی کوتاهی کرده‌ایم و جای شکرش باقی است که حالا می‌گویند فرصت‌های شغلی به افراد غیر بومی داده شده است.

 

استاندار همدان مطرح کرد: «خدا را شاهد می‌گیرم که حتی نصف نفر هم برای استخدام در مجموعه‌های اقتصادی استان معرفی نکرده و به شایعات و حرف و حدیث‌ها هم اهمیت نمی‌دهم. استاندار همدانم و برای این استان کار می‌کنم. کارم تولید شغل است و به بخش خصوصی هم گفته‌ام که نیروهای بومی را استخدام کند.

 

مهم نیست دیگران چه می‌گویند زیرا به هیچ جا جز همدان فکر نمی کنم و مردم همدان برای من در اولویت هستند».

 

خبرنگار دیگری هم به قفل بودن پروژه‌های شهر همدان مانند پل سرلشکر شهید همدانی و نزاع شهرداری و میراث فرهنگی بر سر حفظ بافت تاریخی اشاره کرد و گفت: «مشخص نیست جایزه «خشت طلایی» چرا به شهردار همدان تعلق گرفته و کدام بافت تاریخی حفظ شده است».

 

موضوعی که خبرنگار دیگری هم در تکمیل آن مطرح کرد: «شهرداری همدان در پیرامون آرامگاه بوعلی سینا، طبقه دوم تالار فجر را ساخت و واکنشی هم به آن نشان داده نشد».