همدان، بر اساس آمار دریافتی از دانشگاه علوم پزشکی همدان از تاریخ 5 تا 11 بهمن ماه، وضعیت 5 شهرستان استان آبی است و مابقی در حالت زرد به سرمی‌برند.

 

 رشید حیدری مقدم رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در روزهای اخیر وضعیت کرونا در شهرستان ملایر از رنگ زرد به آبی و حالت کم خطر تغییر کرده است، اظهار داشت: امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی شاهد آبی شدن وضعیت تمام مناطق استان باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه  آمار کرونا در شهرستان‌های رزن و درگزین تاحدودی افزایشی بوده است، گفت: حضور در هرگونه دورهمی و تجمع سبب انتشار و گردش ویروس می‌شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه استان همدان در زمینه کنترل اپیدمی کرونا در استان عملکرد خوبی داشته است عنوان کرد: علت ابتلای 44 درصد از بیماران کرونایی به این ویروس مربوط به روان درون خانوادگی است.

 

حیدری مقدم با اشاره به اینکه اجرای طرح شهید سلیمانی در کنترل و شناسایی زودهنگام بیماران مبتلا به کرونا نقش موثری داشته است گفت: افزایش آمار بیماران سرپایی مربوط به بیماریابی فعال است.

 

وی افزود: از تمام اعضای خانواده و افرادی که با بیماران کرونایی در ارتباط بوده‌اند رپید تست گرفته می‌شود تا در صورت ابتلا اقدام به قرنطینه خانگی کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در حال حاضر وضعیت شهرستان‌های همدان، ملایر، فامنین، اسدآباد و بهار به رنگ آبی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد هستند.