دهلی نو (AP) – موسسه سرم در هند روز سه شنبه گفت که امیدوار است که تحویل دوز واکسن کرونا ویروس را به تلاش های سازمان ملل متحد موسوم به COVAX به سایر کشورها تا پایان سال آغاز کند ، که به طور قابل توجهی تلاش های جهانی برای ایمن سازی را کند می کند. انسان در برابر COVID-19.

موسسه سرم هند ، بزرگترین تولیدکننده واکسن در جهان و عمده تأمین کننده واکسن COVID-19 برای COVAX ، در ماه مارس اعلام کرد که برای مقابله با هجوم انفجاری موارد در شبه قاره ، تمام صادرات واکسن ویروس کرونا را به تعویق می اندازد.

در آن زمان ، سازمان بهداشت جهانی و گاوی ، یکی از شرکای COVAX ، اظهار داشتند که انتظار دارند تأمین واکسن COVID-19 از هند تا ماه ژوئن از سر گرفته شود و این اختلال حدود 90 میلیون دوز را تحت تأثیر قرار دهد.

موسسه سرم روز سه شنبه در بیانیه ای در حساب توئیتر خود گفت: “SII بیش از 200 میلیون دوز تحویل داده است.”  این شرکت گفت که در چند روز گذشته “بحث فشرده ای” در مورد تصمیم دولت هند و تولیدکنندگان واکسن در مورد صادرات احتمالی واکسن وجود داشته است.

این شرکت گفت: “ما به گسترش و اولویت بندی هند ادامه می دهیم.”  “ما همچنین امیدواریم که حمل محصولات را به COVAX و سایر کشورها تا پایان سال آغاز کنیم.”

در آوریل ، برنامه های ایمن سازی در حدود 60 کشور مسدود شده بود زیرا تأخیر در تحویل COVAX باعث شد که اکثر آنها منبع دیگری از واکسن COVID-19 نداشته باشند.

پیش از این ، مدیر اجرایی مoonسسه سرم ، آدار پوناوالا ، هشدار داد که اگر بحران ویروس کرونا در هند فروکش نکند ، “من از آنچه می ترسم … باید بکنیم و چه اتفاقی می افتد.”