با توجه به افزایش موارد COVID-19 ، دولت بیهار روز سه شنبه از 5 تا 15 مه محاصره را اعلام کرد ، با دستورالعمل هایی که تمام دفاتر ، م institutionsسسات آموزشی ، اماکن مذهبی و مشاغل غیر از خدمات اساسی ، از جمله ساخت و ساز ، کشاورزی بسته می شوند. و فعالیتهای مرتبط

دادگاه عالی پاتنا ، که روز دوشنبه دولت را به دلیل ناتوانی در کنترل اوضاع COVID-19 تأیید کرد و گفت “محاصره اجباری یا دادگاه حکم می کند” ، روز سه شنبه گفت که “حداقل یک دستور انجام شده است”.

“نیتیش کومار هندی” وزیر ارشد وزیر امور خارجه گفت: “دیروز پس از بحث و گفتگو با همکاران وزیر و مقامات ، تصمیم گرفته شد که محاصره ای در بیهار را تا 15 مه 2021 انجام دهد. گروه مدیریت بحران وظیفه داشت امروز دستورالعمل های دقیق و سایر فعالیت های خود را انجام دهد.” .

حاکمان BJP و JD (U) و مخالفان رشتریا جاناتا دال از این اقدام استقبال کردند.

انجمن پزشکی هند (IMA) ، رئیس بیهار ، همچنین از آقای کومار برای تحمیل قفل تشکر کرد.

بعداً دیوان عالی کشور ، ضمن ادامه دادرسی مبنای حقوقی PIL ، جعلی ، “حداقل یک دستور اجرا شده است”.

روز دوشنبه ، یک دادگاه متشکل از قضات چاکراداری شاران سینگ و محیط کومار شاه گفت: “محاصره ای را در این ایالت اعمال کنید وگرنه دادگاه اقدامات مقابله ای را علیه آن انجام خواهد داد.”

“سفارشات روز پنجشنبه”

روز سه شنبه ، دادگاه هیچ دستوری صادر نکرد ، زیرا در اواسط جلسه دادستان ، لالیت کیشور ، دادستان کل خبر داد که دولت محاصره ای را وضع کرده است.  با این حال ، دادگاه صراحت داد که روز پنجشنبه “دستورات مقتضی” را صادر خواهد کرد.  در این بیانیه آمده است که “دادگاه به تعهدات خود عمل نخواهد کرد مگر اینکه دستورات لازم در جهت منافع عمومی بیشتر برای تضمین حق زندگی مردم در این کشور صادر شود.”

“همه ما شکست خوردیم.  همه ما از آنچه انجام داده ایم شرمنده ایم.  با تولید شوخی نکنید.  ما نمی توانیم صبر کنیم  ما نمی توانیم با زندگی مردم بازی کنیم.  مشاهده ما همچنین این است که ما شکست خورده ایم.  وی گفت: “این فقط به این دلیل اتفاق افتاد که ما به کارمندان دولت و تضمین های دروغین توسط کارمندان دولت وابسته بودیم.”  “شما در مورد 1000 تخت در IGIMS صحبت کردید [Indira Gandhi Institute of Medical Sciences] و 500 تخت در ESIC [Employees’ State Insurance] بیمارستان اما نمی تواند شروع کند.  PMCH [Patna Medical College and Hospital] ویرانه است ، NMCH [Nalanda Medical College & Hospital] او می جنگد. ”  “این واقعیت باقی است که شما [government] وی نمی تواند در بخش مراقبت های ویژه بیماران مبتلا به COVID-19 تخت رانندگی کند. ”

“شکست کامل”

اوایل روز دوشنبه ، دادگاه دادگاه متذکر شد که “این مانند یک شکست کامل است ، زیرا به نظر می رسد عفونت بی وقفه است.  به نظر می رسد دولت در بلاتکلیفی به سر می برد. ”  وی همچنین گفته بود که ایالت به محاصره کامل احتیاج دارد و از آقای کیشور خواست تا در مورد این موضوع با وزیر ارشد صحبت کند.  وی در یک مشاهدات شفاهی گفت: “یا دولت در حال اعلام محاصره است یا دادگاه باید دستور مقتضی را صادر کند.”  به آقای کیشور دستور داده بود که تصمیم دولت را روز سه شنبه مطلع کند.  “این به برند بستگی ندارد و از 15 آوریل تاکنون هیچ اقدام موثری انجام نشده است.  این همه شستن چشم است. ”

پیش از این ، IMA و روسای چهار بیمارستان دولتی در پاتنا از دولت خواسته بودند که 15 روز محاصره کند.

برخی از رهبران مخالف همچنین به دنبال یک قفل بودند “برای شکستن زنجیره امواج COVID-19”.

بیهار که با کمبود اکسیژن ، تخت ، داروهای ضد ویروس و کارکنان بیمارستان روبرو شده است ، تاکنون 1.07،667 مورد فعال و 5،09،047 مورد مثبت را با 2821 مرگ و 29/78 درصد از بهبودی گزارش کرده است.