Omaha Oracle جانشین او را نامید و مردی که وی را به عنوان جانشین خود تعیین کرد ، در ادمونتون متولد و بزرگ شد.

گرگ ابل معاون رئیس Berkshire Hathaway بعد از اینکه دیگر بنیانگذار وارن بافت در کار نیست ، رئیس اجرایی بعدی مجتمع خواهد بود ، این شرکت در آخر هفته اعلام کرد.

بافت قصد ندارد به این زودی ها بازنشسته شود ، بنابراین خبرها هیچ تغییری در آینده در این شرکت نشان نمی دهد.

اما فرمانده دوم برکشایر ، چارلی مونگر ، آخر هفته گفت که برنامه این بود که هابل مدیر عامل بعدی امپراتوری باشد که بافت شروع به خرید سهام یک کارخانه نساجی مستقر در نبراسکا در اوما کرد و آن را به یک شرکت هولدینگ برای سرمایه گذاری تبدیل کرد. کنگلومرا با دارایی های نزدیک به 900 میلیارد دلار امروز.

خود بافت روز دوشنبه این طرح را در مصاحبه با کانال اخبار مالی آمریکا CNBC تأیید کرد.

در جریان تبادل در نشست سالانه آخر هفته در مورد اهمیت حفاظت از فرهنگ برکشایر در آینده ، بافت گفت که مدل عملیاتی بسیار غیرمتمرکز برکشایر کارساز نخواهد بود مگر اینکه این شرکت فرهنگ صحیح داشته باشد.

گرگ آبل ، معاون رئیس جمهور برکشایر هاتاوی ، مرکزی که در این عکس 2017 دیده می شود ، برای جانشینی وارن بافت به عنوان مدیر اجرایی برکشایر انتخاب شده است ، اگرچه بافت 90 ساله هیچ برنامه ای برای کناره گیری خود نشان نداده است. (دانیل آکر / بلومبرگ)

مونگر 96 ساله پاسخ داد: “اما ما این کار را می کنیم و گرگ فرهنگ را حفظ خواهد کرد.”

بافت 90 ساله به CNBC گفت که اگر اتفاقی برای او بیفتد ، آبل کسی خواهد بود که پست اصلی را به دست می آورد.

بافت به CNBC گفت: “مدیران اتفاق نظر دارند که اگر امشب اتفاقی برای من بیفتد ، گرگ فردا صبح مسئولیت را بر عهده خواهد گرفت.”

آبل در اول ژوئن 1962 در ادمونتون ، آلتای متولد شد و تقریباً 59 ساله شد.  وی از دانشگاه آلبرتا در رشته تجارت فارغ التحصیل شد و از نظر تحصیلات حسابدار است.  او قبل از اینکه برکشایر سهام کنترل در شرکتی را که در آن زمان با او بود ، کسب کند ، قسمت اول زندگی خود را در شرکت های مختلف انرژی و آب و برق گذراند.

او رسماً رئیس شرکت Berkshire Energy است ، اما از نظر عملکردی تمام قسمتهای تجارت Berkshire را که مربوط به بیمه نیستند ، مدیریت می کند.

طرح جانشینی برکشایر هرگز علنی نشده است ، اگرچه این شرکت مدتهاست گفته است که قصد دارد نقش فعلی بافت را به سه تقسیم کند: یک نفر برای مدیریت عملیات در برکشایر و شرکتهای تابعه آن و تصمیم گیری در مورد نحوه تخصیص سرمایه در آنها.  شغل دوم مدیریت و انتخاب سهام مورد معامله عمومی برای خرید شرکت و نقش سوم ریاست هیئت مدیره خواهد بود.

دومین نقش اجرایی به آجیت جین 69 ساله که مدیر Geico و سایر شرکت های بیمه است ، اختصاص خواهد یافت.

پسر بزرگ بافت ، هاوارد بافت ، که در حال حاضر یکی از اعضای هیئت مدیره Berkshire است ، به احتمال زیاد رئیس بعدی شرکت خواهد شد.