گروه استان‌هاـ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: ۳۴ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در استان همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتبارات ملی منابع طبیعی 10 برابر اعتبارات استانی است گفت: لازم است در بودجه استان نیز توجه بیشتری به حوزه منابع طبیعی شود تا تراز اختلاف اعتباری کاهش یابد.

 

نصرآبادی تصریح کرد: 79 میلیارد تومان اعتبار استانی و ملی مصوب شده که حسب تخصیص این مبلغ همانند سال‌های گذشته جوابگوی نیازهای به حق مردم خواهیم بود.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی تصریح کرد: آمار تعارضات مردم کاهش یافته چراکه 95 نشست مستقیم با مردم داشته‌ایم و راهکارهای قانونی و منطقی برای مشکلات منابع طبیعی مردم ارائه شده است.

 

 

نصرآبادی با بیان اینکه در همه شهرستان‌ها پروژه ترسیب کربن را داریم افزود: پروژه ترسیب کربن اولین بار در آهنگران زیرکوه و بعد در سربیشه و در دهه 90 در احیای اراضی شور در سرایان اجرا شد و آخرین پروژه در سال 96 در نهبندان بود که در تراز ملی و بین المللی است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: چهار پروژه ترسیب کربن امسال در دهه فجر افتتاح می‌شود.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته 40 میلیارد تومان اعتبار گرد و غبار داشته‌ایم گفت: اعتبارات این حوزه امسال به 84 میلیارد تومان رسیده است.