همدان ، محمدحسین مرادی بعد از ظهر امروز در نشست‌خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه هم‌اکنون 8 هزار و 200 کلاس درس معادل 65 درصد کل مدارس استان دارای وضعیت مناسب و استاندارد هستند، اظهار داشت: 2 هزار و 500 کلاس درس نیاز به مقاوم‌سازی و یک‌هزار و 800 کلاس درس نیاز به بازسازی دارند.

 

وی با اشاره به ایام‌الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: امسال همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی 79 کلاس درس در قالب 10 طرح با اعتبار 16 میلیارد و 400 میلیون تومان و زیربنا هفت هزار و 550 متر مربع، به بهره برداری می‌رسد.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز استان همدان با بیان اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم 240 طرح در استان همدان ساخته و تجهیز شده است، اظهار داشت: یک‌هزار و 800 کلاس درس در فضایی با مساحت 170 هزار متر مربع و اعتبار 181 میلیارد تومان در قالب این تعداد طرح بهره برداری شده است.

 

مرادی با تاکید بر اینکه40 درصد اجرای طرح‌ها با مشارکت خیران بوده است، اظهار داشت: بر اساس مصوبه صورت گرفته به هر میزان که خیران هر استان در ساخت مدرسه مشارکت داشته باشند به همان میزان اعتبار در بودجه سنواتی سال آینده آن‌ها اختصاص می‌یابد.

 

وی افزود: 342 طرح در استان همدان در دست اجرا است که 258 طرح آن دولتی و 84 مورد با مشارکت خیران ساخته می‌شود.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همدان گفت: طرح مشارکت خیران به نام آجر به آجر از ابتدای امسال شکل گرفته و بر اساس آن همه افراد با هر توان مالی می‌توانند در امر مدرسه سازی مشارکت کنند.

 

مرادی اظهار داشت: در استان همدان 2 هزار و 560 مدرسه با 12 هزار و 500 کلاس درس وجود دارد که در این کلاس‌ها 290 هزار دانش‌آموز مشغول تحصیل هستند.

 

وی با بیان اینکه 71 درصد مدارس استان همدان در مناطق شهری و 29 درصد دیگر در مناطق روستایی است، خاطرنشان کرد: 2 هزار و 20 کلاس درس تاکنون در قالب لایحه مقاوم سازی و بازسازی مجلس شورای اسلامی، توسعه یافته است.

 

مدیرکل توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس استان همدان با بیان اینکه امسال این اداره کل 190 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته دارد، عنوان کرد: امسال 97 میلیارد تومان اعتبارات دولتی و 52 میلیارد تومان نیز تحقق خیران بوده، اما برای پیگیری و بهره برداری از همه طرح‌ها، 315 میلیارد تومان دیگر مورد نیاز است.