حجت‌الاسلام احمد ملایی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: ایام‌الله دهه مبارک فجر به شیوه متفاوت از سال‌های گذشته و  منطبق با شرایط روز گرامی داشته می‌شود.

 

وی با بیان اینکه صاحبان و حافظان انقلاب اسلامی مردم هستند گفت: مردم با مجاهدت و ایثار جان خود این انقلاب را به پیروزی رسانده و چهل و اندی سال با وجود تمام تحریم‌ها، توطئه‌ها و دشمنی‌های مستکبران عالم و همه موانع و مشکلات داخلی و خارجی با امید، خودباوری، ایثار، وحدت و ولایتمداری، حول محور اسلام و امامین انقلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی را حفظ و حراست کرده‌اند.

 

ملایی ادامه داد: امسال با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و اصل سلامت محوری، تمامی برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر باید منطبق با شرایط روز و دستورالعمل‌های بهداشتی گرامی داشته شود که در این راستا امکان فراخوان عمومی برای اجتماع و راهپیمایی و اجتماعات مرسوم و حضور جمعی مردم وجود ندارد.

 

وی بیان کرد: مردم عزیز و انقلابی می‌توانند از طریق فضاسازی محله، کوچه و درب منازل، ماشین نویسی و به ویژه با نصب پرچم جمهوری اسلامی و نیز دنبال کردن مراسم‌ها از طریق صدا و سیما و فضای مجازی و برنامه‌هایی که منطبق با دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا است در جشن پیروزی انقلاب شرکت کنند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: تفاوت دهه فجر امسال با سال‌های قبل خارج شدن ایام الله این دهه از ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) است و امسال این ایام‌الله با ولادت آن بانوی بزرگ و حضرت امام خمینی(ره) تقارن یافته است و باید جشن‌های دهه مبارک فجر به صورت ملموس و با رعایت دستور‌العمل‌های ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا برنامه‌ریزی شود.


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: وظیفه تمام مسئولان به ویژه در دهه فجر باید تلاش برای حل مسائل و مشکلات مردم و شیرین کردن کام آنها و سپس بیان دستاوردهای انقلاب در حوزه مربوطه در راستای امیدآفرینی و نشاط اجتماعی باشد.