رضا سلم‌آبادی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: نقس عمده اعتمادسازی که در حال حاضر در جامعه و بین مردم شکل گرفته بر عهده رسانه‌ها بوده که جای قدردانی دارد و امیدواریم امسال نیز مانند تمام سال‌های قبل برنامه‌ها و مراسمات خوبی البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام الله دهه مبارک فجر داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه کارگروه همیاری و تشکل‌های مردمی دهه فجر 18 عضو کشوری دارد گفت: 13 دستگاه در خراسان جنوبی که ضریب نفودشان در مناطق روستایی و شهری بیشتر است عضو این کارگروه هستند که برنامه‌های خوبی برای این ایام برنامه‌ریزی شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ای را برای بهره‌گیری هرچه بیشتر محرومان جامعه از خدمات انقلاب اسلامی فراهم کرده است بیان کرد: نقش موثر محرومان در جامعه باید تبیین شود.

 

سلم‌آبادی با اشاره به اینکه در توسعه بخش درح سربیشه کمیته امداد معین دولت است تصریح کرد: در این راستا 12 پروژه‌ طرح سند توسعه درح با اعتباری بالغ بر 29 میلیارد تومان افتتاح می‌شود. 

 

سلم‌آبادی از گازکشی منازل مددجویان شهری و روستایی شامل هزار و 215 خانوار با اعتبار 21 میلیارد ریال خبر داد و گفت: 11 مرکز نیکوکاری نیز در استان افتتاح می‌شود که از این تعداد 4 مرکز شهری و 7 مرکز روستایی است.

 

وی به اعطای 59 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال و 500 میلیارد ریال تسهیلات متمم مسکن مددجویان توسط صندوق امداد ولایت استان اشاره و بیان کرد: 2 هزار و 690 خانوار از مزایای این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند‌.

 

وی از افتتاح 42 طرح اشتغال به نیابت از 3 هزار و 223 فرصت شغلی ایجاد شده با اعتبار 95 میلیارد تومان خبر داد و افزود: 79 نیروگاه خورشیدی نیز با اعتبار 400 میلیارد ریال در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: 685  وسایل گرمایشی شامل 485 بخاری گازی و 200 آبگرمکن گازی نیز بین 685 خانوار تحت پوشش کمیته امداد در مناطق محروم توزیع می‌شود.