همدان، سید سعید شاهرخی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر بابیان اینکه در دوران پیش از انقلاب تسلط استکبار بر مردم و استبداد به معنی واقعه کلمه بر جامعه ایران حکمرانی بود، اظهار داشت: در دوران طاغوت به دلیل خفقان شدیدی که حاکم بود حتی اعضای یک خانواده نیز در کنار هم احساس امنیت نمی‌کردند.

 

وی بیان کرد: حکومت طاغوت باوجود چهره‌ای که برای خودساخته بود به مردم فشار آورده و ضمن تحقق درخواست‌های استکبار جهانی در کشور، از هر روشی برای سرکوب مردم استفاده می‌کرد.

 

استاندار همدان با تأکید بر اینکه آزادی بیانی که امروز در کشور وجود دارد آن زمان وجود نداشت، عنوان کرد: ازجمله ویژگی‌های بارز و مهم انقلاب اسلامی شکستن استبداد و قطع وابستگی کشور به آنها بود.

 

وی با تشریح ویژگی‌های ممتاز جمهوری اسلامی و نقش محوری مردم در پیشرفت آن تصریح کرد: امام (ره) از همان ابتدا نگاهشان به جمهوری اسلامی و نظام مردم‌سالاری دینی معطوف بود نگاهی که امروز نیز شاهد آن هستیم.

 

شاهرخی فلسفه تشکیل حکومت‌ها ازجمله جمهوری اسلامی را خدمت به مردم دانست و گفت: امروز مردم ایران که بارأی مستقیم خود جمهوری اسلامی را انتخاب کردند می‌توانند به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم نمایندگان خود برای حرکت کشور در چارچوب قانون را انتخاب کنند و تعیین‌کننده این مسیر باشند.

 

وی همچنین با قدردانی از اصحاب رسانه برای انعکاس اخبار افزود: رسانه‌ها حلقه واسط بین مردم و مسئولان هستند و بر همین اساس نیز سند اطلاع‌رسانی استان تدوین‌شده است.

 

استاندار همدان بابیان اینکه به‌منظور انسجامِ بین بخش‌های مختلف، تلاش کردیم به‌صورت علمی، برنامه‌ای و حساب‌شده در قالب تدوین سند راهبردی برای سه سال پیش رو تکلیف همه بخش‌ها را به تفکیک شهرستان مشخص کنیم، مطرح کرد: توجه به معیشت، حمایت از تولید و ایجاد شغل شاخصه اصلی ما در این سند راهبردی سه‌ساله بوده است که همه ظرفیت‌های استان را شناسایی کردیم.

 

وی گفت: ما نه‌تنها پروژه‌های کلی استان، بلکه در هر شهرستان نیز، پروژه‌ها را مشخص کرده و برای هریک از آنها اعتبار لازم و اینکه باید چه تغییراتی داشته باشند را نیز لحاظ کرده‌ایم.

 

شاهرخی با اشاره به جهانی‌شدن مبل و منبت ملایر و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای تولید و بهره‌وری بیشتر انگور در این شهرستان ادامه داد: در شهرستان در گزین و شاهنجرین نیز ما با مشکل بیکاری روبه‌رو بودیم اما توانستیم با توسعه کشت گلخانه‌ای در این منطقه و راه‌اندازی یک گاوداری 6 هزار رأسی مشکل بیکاری را حل کنیم به‌گونه‌ای که امروز این منطقه با کمبود نیروی کار روبه‌رو است.

 

وی بابیان اینکه علاوه برساخت و بهسازی مساکن آسیب‌دیده از سیل در استان، 3 هزار و احد مسکونی برای محرومان نیز در استان ساخته می‌شود، عنوان کرد: با شرکت شستا قرارداد بسته‌ایم که چهار واحد گاوداری 6000 رأسی در نقاط مختلف استان احداث شود که خوشبختانه در حال اجرا هستند.

 

استاندار همدان با اعلام اینکه تا پیش از برنامه‌ عملیاتی توسعه استان، 107 هکتار گلخانه وجود داشت اما بر اساس سند راهبردی تصویب شد که هرسال 70 هکتار در سطح استان به گلخانه‌ها اضافه شود، بیان کرد: امروز 500 هکتار شهرک و زمین در حال آماده‌سازی بوده و در 180 هکتار نیز ظرف مدت دو سال گذشته گلخانه احداث‌شده است.

 

وی با تأکید بر اینکه به استان همدان به‌ویژه شهر همدان که پایتخت تاریخ و تمدن است نگاهی بلند نظرانه و واقعی داریم، اظهار داشت: در طول این مدت حمل‌ونقل ریلی در استان همدان موردتوجه جدی قرارگرفته است، به‌طوری‌که امسال ردیف اتصال خط شمال به جنوب(همدان به ملایر) را مستقل کرده و عملیات احداث ایستگاه درون‌شهری همدان را نیز با جدیت پیگیری می‌کنیم.

 

شاهرخی با اعلام اینکه ایستگاه درون‌شهری قطار همدان یکی از زیباترین ایستگاه‌های قطار جهان خواهد بود، بیان کرد: خوشبختانه 300 کیلومتر در این مدت ریل‌گذاری شده است و روزانه 1000 تن گندم از ایستگاه باری قطار همدان انتقال داده می‌شود.

وی همچنین درباره قطار شهری همدان نیز گفت: اگر پروژه‌ای مانند قطار شهری را برای همدان در نظر می‌گیریم برای این است که نگاهمان به 50 سال آینده این شهر است به همین دلیل نیز بیش از 5000 میلیارد تومان هزینه پروژه قطار شهری است که طی سال‌های مختلف خطوط مختلف آن ایجاد می‌شود.

 

استاندار همدان با تأکید بر اینکه نگاهمان به گردشگری همدان نیز باید نگاه عمیقی باشد افزود: همدان 1800 اثر شناخته‌شده در حوزه تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که 1060 اثر به ثبت ملی رسیده است امروز نیز پرونده ثبت جهانی تپه هگمتانه نهایی شده موضوعی که در توسعه و عمران همدان تأثیرگذار است.

 

وی با تشریح برنامه‌های دولت در بخش آب و فاضلاب و سدسازی توضیح داد: امروز 4.5 میلیون مترمکعب پساب تصفیه‌شده فاضلاب شهر همدان به پتروشیمی ابن‌سینا و 12 میلیون مترمکعب آن به نیروگاه شهید مفتح تخصیص‌یافته است کما اینکه در حوزه سدسازی نیز سد نعمت‌آباد اسدآباد، سد شنجور رزن و سد خرمرود تویسرکان در شرایط کنونی، با 300 میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذارشده است‌.

 

شاهرخی بابیان اینکه بنا نداریم وقتمان را صرف کارهای روزمره کنیم ادامه داد: نگاهمان این است که کارهای بزرگ برای استان انجام دهیم به همین منظور سیاست بنده این بوده که همه ظرفیت‌های استان را با وحدت و همدلی پای‌کار بیاورم.

 

وی با اشاره به اینکه در ایام‌الله دهه فجر 651 پروژه افتتاح‌شده یا کلنگ زنی می‌شود گفت: برای این تعداد پروژه 7 هزار و 900 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده است.

 

استاندار همدان با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی تحول بزرگی در جامعه ایجاد کرد، اظهار داشت: در ماه‌های آینده شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شورای‌ اسلامی شهرها و روستاها و در برخی مناطق مانند بهار مجلس هستیم و لازم است مردم در این عرصه نیز همانند گذشته حضور باشکوه و گسترده داشته باشند.